سرمایه گذاری کشور قطر در پرورش گلخانه ای زعفران+عکس
زعفران گلخانه در قطر
در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰ فالح بن ناصر آل ثانی معاون وزیر شهرداری ها و محیط زیست در امور کشاورزی و شیلات، به همراه سایر مقامات وزارتخانه ، اولین مزرعه آیروپونیک زعفران را در ام لوشوش واقع در شمال قطر افتتاح کرد.
کشت گلخانه ای زعفران در قطر
معاون وزیر کشاورزی و شیلات کشور قطر افزود: ما از افتتاح اولین مزرعه آئروپونیک در قطر که زعفران با کیفیت تولید می کند بسیار خوشحالیم ، زیرا این گیاه معمولاً در ایران ، مراکش ، افغانستان ، اسپانیا و سایر کشورها پرورش داده میشود و ما افتتاح اولین مزرعه زعفران در کشور را امروز جشن می گیریم.
آموزش کاشت زعفران گلخانه ای در قطر

همچنین آقای جابر المنصوری صاحب مزرعه گفت : این مزرعه از آخرین فن آوری ها برای پرورش زعفران آیروپونیک و خاکی و همچنین پرورش زعفران در ظروف مخصوص استفاده میکند
کاشت زعفران در قطر
جابر المنصوری همچنین افزود :
ما می خواهیم این پروژه را برای افزایش تولید برای عرضه به بازار محلی به عنوان یک محصول قطری گسترش دهیم. ما انتظار داریم در سالهای آینده 25٪ از نیاز زعفران بازار قطر را برآورده کنیم.
سفیر ایران در قطر

ناگفته نماند حمیدرضا دهقانی، سفیر جدید ایران در قطر با حضور در این مراسم ابراز خوش بینی کرد که به عنوان اولین ماموریت خود در قطر از مزارع زعفران در قطر بازدید کند. حمید رضا دهقانی پوده از تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹ به عنوان سفیر جدید ایران در قطر معرفی شده است

انجمن زعفران ایران

نظرات خود را در مورد راه اندازی گلخانه زعفران در کشور قطر را برای ما کامنت کنید

به نظر شما ؟

چرا کشور قطر با وجود اب و هوای نامناسب در زمینه کاشت زعفران سرمایه گذاری کرده است ؟
آیا احداث گلخانه زعفران در قطر میتواند یک زنگ خطر برای زعفران ایرانی باشد ؟
آیا کشور قطر رقیب جدی میتواند در تولید زعفران برای ایران باشد؟
آیا کشور قطر رقیب جدی در برندینگ و بسته بندی زعفران میتواند برای ایران باشد ؟