پیاز زعفران مقاومت در برابر سرما دارد و در مناطق معتدل نیز می شود پیاز آن را کاشت .
گیاه زعفران ۵ تا ۶ سال احتیلج به جا به جایی ندارد. پیاز زعفران گل هایش در اوایل آبان ماه قبل از محصول دهی و اوایل آذرماه پایان محصول دهی می روید.
این محصول زیبا مقوی و نشاط آور می باشد. خاک رس و ماسه به اندازه مساوی و کود حیوانی یا کود شیمیایی همراه با آبیاری بلند مدت نیاز دارد. زمان کاشت اوایل خرداد تا اواسط مهر ماه است و اواخر تیر و اوایل مرداد از کاشت باید خودداری نمود و بهترین زمان کاشت خرداد ماه می باشد.
در مناطق نیمه گرمسیر می توان اقدام به کاشت زعفان نمود.

روش کاشت زعفران:

مقداری پیاز زعفران را تهیه کنید. این مقدار را در تعدادی گلدان سفالی بزرگ و داخل هر گلدان ۵ قسمت و در داخل هر قسمت یک پیاز در چاله هایی به عمق پانزده سانتی متری بکارید و آبیاری ۱۰ روز پس از کاشت و تا بهار آب باران و برف برای آن کافی می باشد. در اوایل بهار رو به زردی و خواب آن شروع می شود.
زمان رشد گیاه زعفران پاییز، زمستان و اوایل بهار می باشد.
خانواده ها در مناطق نیمه گرمسیر می توانند در شهر ها یا روستا ها در باغچه یا گلدان های سفالی در اطراف حیاط یا گلدان های سفالی در سطح پشت بام، تراس یا بالکن رو باز به طریقه ذکر شده نسبت به کاشت اقدام نمایند.
این ایده و یا بهتر بگویم این تجربه ، می توان گفت از نظر کارآفرینی میتواند مفید واقع شودو درآمد زا باشد و مورد مصرف خانواده نیز قرار بگیرد.