اصلاح مناسب خاک برای کاشت زعفران

? دوستانی که قصد کاشت زعفران در هر نقطه ای از ایران را دارند بهتر است قبل از کاشت پیاز زعفران درون زمین ابتدا نسبت به اصلاح بافت خاک خود در جهت کشت زعفران اقدام کنند .

? برای این منظور باید ابتدا یک نمونه از خاک مزرعه خود را به آزمایشگاه آب و خاک برده تا خاک مورد نظر برای کاشت زعفران بررسی شود .

? معمولا در آزمایشگاه میزان مواد آلی خاک ، میزان مواد معدنی خاک ، بافت خاک ، شوری خاک ، و ... بررسی میشود .

⚠️ بعد از انجام دادن آزمایش و مشخص شدن موارد فوق باید ابتدا اقدام به اصلاح خاک خود در مزرعه کرده و بعد اقدام به کاشت کنید ،بعضی از دوستان این عمل را برعکس انجام میدهند یعنی اول میان پیازهاشون رو میکارن تازه سال بعد یادشون میفته خاکشون احتیاج به اصلاح و تغییر داره .

? باید خدمت این دوستان بگیم که اصلاح بافت خاک بعد از کاشت پیاز زعفران داخل خاک ، هم خیلی هزینه بر هست و هم به دلیل قرارداشتن پیازها درون خاک دست ما بسته هست برای ایجاد یکسری تغییرات اساسی درون خاک دست ما بسته است و فقط قادر به انجام یکسری تغییرات جزئی خواهیم بود اونم فقط در ماه هایی که پیاز زعفران در حالت خواب عمیق هستش یعنی خردادماه و تیرماه

فیلم آموزشی اصلاح بافت خاک برای کاشت زعفران

✏️ کلام پایانی : برای افزایش عملکرد و بازدهی بیشتر مزرعه زعفران خود حتما موارد فوق را رعایت کنید .

⁉️شما میتوانید سوالات خود در مورد کاشت زعفران را بصورت کامنت از ما بپرسید

____________________
کلیدواژه ها : اصلاح بافت خاک ٫ کاشت سنتی زعفران ٫ آموزش کاشت زعفران ٫ کود پوسیده گاوی برای مزرعه زعفران ٫ ازت مزرعه زعفران ٫ فسفر مزرعه زعفران ٫ پتاسم مزرعه زعفران ٫ بازدهی بیشتر در برداشت زعفران ٫ کشت اصولی زعفران ٫ آزمایش خاک برای زعفران ٫ آزمایش آب برای زعفران ، میزان کود پوسیده گاوی برای کاشت زعفران ٫ بهترین خاک برای کاشت زعفران ٫ خاک مناسب برای کاشت زعفران