قضیه این نیست که افکار خودمان را در ذهن مشتری جا کنیم. قضیه این است که باید به ذهن مشتری نفوذ کنیم تا افکارش را بهدست بیاوریم و اولین مسئلهای که در برند سازی باید به آن پاسخ دهید مسئلهی هویت است.
باید بفهمید چطور محصول خودتان را در ذهن کاربران بالقوه از دیگر محصولات متمایز کنید. تِرندهای بازار، رقبا و جامعه هدفتان را بشناسید. مزایای رقابتی ایجاد کنید، در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی شروع به کار کنید.
باید تاثیرگذار باشید!
فراموش نکنید برای موفقیت در برندسازی باید در یادها بمانید. پس نام برند و لگو هم اهمیت ویژهای خواهند داشت. این اینفوگرافیک خلاصهای از اصول برند سازی را بیان می کند.
مزایای رقابتی
آنچه شما از رقبا متمایز میکند را بیابید. میتوانید بخشی از سود خالص کار را به پیشنهاد ویژه، هدیه یا تخفیف اختصاص بدهید.
نام برند
نامی انتخاب کنید که پیام برند، داستان آن و مخاطب شما را نشان میدهد.
لوگو، هستهی برندینگ
لوگویی انتخاب کنید که انعکاسی از برند شما باشد. یک دستورالعمل طراحی برای ثبات و انطباق آن ایجاد کنید.
فعالیت در فضای مجازی
صدایتان را از طریق رسانههای آنلاین و شبکههای اجتماعی به گوش مخاطبان برسانید و ارتباطتان را با آنها حفظ کنید.
اگر اطلاعات بیشتر و کاملتری در مورد برندسازی میخواهید، حتما فصل سوم پاورقی دنباله دار راه شیائومی را از دست ندهید. این فصل راهکارهای برند سازی در اینترنت شبکههای اجتماعی، رویدادهای تبلیغاتی و رسانهها را بیان میکند.