زعفران یک گیاه خوراکی – دارویی با خواص درمانی بیشمار است که همواره مصرفش برای سنین مختلف مورد تائید بوده است

از چه سنی میتوان به کودکان زعفران داد:
همانطور که می دانید همه ی مراجع معتبر علمی متخصص معتقدند تنها غذایی که در زیر ۶ ماهگی کودک مجاز به مصرف آن است شیر مادر می باشد. اما پس از آن کم کم باید به وی غذای کمکی خورانید که توصیه شده از نمک رب و ادویه در آن تا حد امکان استفاده نشود. این امر باعث می شود غذا رنگ و طعم دلنشینی نداشته باشد و کودک از خوردن آن امتنا نماید. افزودن مقدار بسیار ناچیز زعفران حل شده در آب می تواند باعث جذابیت ظاهری غذا شده و به سبب عطر نافذش اشتهای کودک را تقویت نماید.

مقدار مجاز مصرف زعفران برای کودکان:
به صورت کلی با توجه به سن کودکان و وزن آن ها مقدار مجاز زعفران برای اضافه شدن به برنامه ی غذایی آن ها کاملا متفاوت می باشد، به همین جهت توصیه می شود قبل از انجام این کار با متخصص کودک مشاوره نموده و زیر نظر مستقیم وی این کار را انجام دهید.


زعفران برای مادران شیرده

خوردن زعفران بعد از زایمان به تازه مادران عزیز کمک می کند تا راحت تر با افسردگی بعد از زایمان مقابله کنند

مادرانی که در دوران شیردهی قرار دارند، بدنشان سوخت و ساز زیادی انجام می دهد و بخشی از نیروی جسمانی آن ها از این طریق از دست می رود. در این دوران استفاده از زعفران برای مادران شیرده باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و افزایش اشتها می شود و از این راه کمک زیادی به جبران انرژی هدر رفته ی بدن می شود.
از طرفی مصرف روزانه و به اندازه ی زعفران در دوران شیردهی (روزانه در حدود یک دهم گرم)، کمک می کند که همزمان با تقویت بدن مادر، قدرت بدنی نوزاد هم از طریق شیر مادر که مصرف می کند، افزایش یابد.