زعفران را باید دور از نور و رطوبت نگهداری کرد، زعفران را در ظروف شیشه ای یا فلزی دربسته نگهداری نمایید. زعفران از جمله ادویه‌ های گران قیمت است، اما در خوشمزه کردن غذا‌ها نقش موثری دارد. با این حال، اگر آن را به طور ساییده شده برای مدت طولانی نگهداری کنید طعم و عطر خود را از دست می‌دهد . توجه داشته باشید اسانس زعفران قابل تبخیر شدن است، بنابر این درب ظرف زعفران را ببندید. درصورت باز ماندن درب ظرف، اثرات داروئی و کیفیت زعفران کاهش می یابد. برای اینکه هنگام نگهداری زعفران رنگ خود را حفظ کند، بهتر است آن را بکوبید و آن را الک کنید و بعد به دم کردن آن اقدام کنید.

برای اینکه زعفران شما در حین نگهداری خاصیتش را از دست ندهد بهتر است که در درجه اول آن را در ظروف فلزی(ظروف چدنی) و بعد در ظروف شیشه ای نگهداری کنید. بنابراین توصیه نمی شود که از ظروف پلاستیکی برای نگهداری زعفران استفاده کنید. چرا که این قبیل جنس ها موجب می شوند که زعفران خاصیت خود را از دست بدهد.

بهترین دما برای نگهداری زعفران دمای بین 15 تا 20 درجه سانتی گراد میباشد 

اگر هم از ظروف شیشه‌ای استفاده می کنید ، این نکته را بد نیست بدانید که با قرار گرفتن این نوع ظروف در زیر تابش مستقیم نور خورشید، باعث تغییر رنگ و افت چشمگیر کیفیت زعفران می‌شود. زعفران را باید در محیط خشک و خنک نگهداری کرد و در آن را بست تا رطوبت اضافی به آن وارد نشود. برای نگهداری زعفران دم کرده باید نکاتی را رعایت کنید تا رنگ و بوی آن از بین نرود. . نحوه آسیاب کردن, دم کردن و نگهداری از زعفران بسیار مهم است.       #رادین_زعفران